Türkçe Eğitimi Abd

SOSYAL BİLİMLER VE TÜRKÇE EĞİTİMİ BÖLÜMÜ TÜRKÇE EĞİTİMİ ANA BİLİM DALI

           Bölümümüz kadrosunda iki doçent, iki yardımcı doçent, bir araştırma görevlisi bulunmaktadır. Lisans Programında 147 öğrenci, yüksek lisans programında 15 öğrenci kayıtlıdır. Türkçe öğretmenliği lisans programında 59 ders vardır. Bu derslerle okuduğunu ve dinlediğini anlama, Türkçeyi doğru kullanabilme, kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme becerilerini kazandıracak, ulusal dil bilincine sahip, Türkçeyi seven, koruyan, geliştiren öğretmenler yetiştirmek amaçlanmaktadır.

          Misyonumuz öğrencilerimizin gerekli bilimsel ve sosyal yetilerle donatılmış, bir üst seviyedeki eğitimleri takip edebilen, çalışacakları ortamlarda kritik düşünme ve liderlik becerilerine sahip, disiplinler arası işbirliği sağlayabilen, yenilikçi, özgün çözümler üreten öğretmenler olarak yetişmelerini sağlamaktır.

          Eğitim öğretim hedeflerimiz şunlardır:

Türkçenin ve Türkçe öğretiminin gelişmesine katkıda bulunmak,

Türkçenin her alanda güzel kullanılmasına özen göstermek; bu özeni yaygınlaştıracak örnekler sergilemek,

Her seviyede etkili iletişimi geliştirmek ve iletişim çatışmalarını önlemek,

Türk ve dünya edebiyatını tanıtarak, öğrencilerin edebiyat eserlerini incelemelerini sağlamak ve onların genel kültürlerini artırmalarına katkıda bulunmak,

Öğrencilerde estetik zevkin gelişmesine yardımcı olmak,

Toplumda ve eğitim kurumlarında öğrenme ve öğretme düzeylerinin nitelik ve nicelik açısından yükseltilmesine katkıda bulunmak,

Öğretmen adaylarının akademik gelişimlerinin yanı sıra kültür ve sanat alanlarında daha geniş bir bakış açısına sahip olabilecek biçimde mezun olmaları için imkânlar sunmak,

Milli Eğitim Bakanlığına bağlı kurumlar başta olmak üzere, diğer kurumlarla işbirliği yaparak, hem öğretmen adaylarının gelişmelerine katkıda bulunmak, hem de bilgi ve deneyimlerinin artmalarını sağlamaktır.

          Bölümümüzden mezun olacak öğretmenler Millî Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda ve özel okullarda Türkçe öğretmeni olarak çalışabilirler. TÖMER bünyesinde okutman olabilirler. Ayrıca diksiyon, drama ve yaratıcı yazma gibi alanlarda özel iş bulabilirler.

 

TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ LİSANS PROGRAMI

           I. YARIYIL                                                                                                                               II. YARIYIL

 

 

DERSİN ADI

T

U

K

AKTS

 

DERSİN ADI

T

U

K

AKTS

TRE 101

Yazı Yazma Teknikleri

1

2

2

4

TRE 102

Türk Dil Bilgisi II: Şekil Bilgisi

2

0

2

4

TRE 103

Türk Dil Bilgisi I: Ses Bilgisi

2

0

2

4

TRE 104

Edebiyat Bilgi ve Kuramları II

2

0

2

4

TRE 105

Edebiyat Bilgi ve Kuramları I

2

0

2

3

TRE 106

Yazılı Anlatım II

2

0

2

5

TRE 107

Yazılı Anlatım I

2

0

2

4

TRE 108

Sözlü Anlatım II

2

0

2

5

TRE 109

Sözlü Anlatım I

2

0

2

4

TRE 110

Osmanlı Türkçesi II

2

0

2

4

TRE 111

Osmanlı Türkçesi I

2

0

2

3

TRE 112

Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II

2

0

2

2

TRE 113

Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I

2

0

2

2

TRE 114

Yabancı Dil II

3

0

3

3

TRE 115

Yabancı Dil I

3

0

3

3

TRE 116

Eğitim Psikolojisi

3

0

3

3

TRE 117

Eğitim Bilimine Giriş

3

0

3

3

 

 

 

 

 

 

TOPLAM

19

2

20

30

TOPLAM

18

0

18

30

III. YARIYIL IV. YARIYIL

 

 

DERSİN ADI

T

U

K

AKTS

 

DERSİN ADI

T

U

K

AKTS

TRE 201

Türk Dil Bilgisi III: Sözcük Bilgisi

2

0

2

5

TRE 202

Türk Dil Bilgisi IV: Cümle Bilgisi

3

0

3

4

TRE 203

Türk Halk Edebiyat 1

2

0

2

4

TRE 204

Türk Halk Edebiyatı II

2

0

2

4

TRE 205

Eski Türk Edebiyat 1

2

0

2

5

TRE 206

Eski Türk Edebiyatı II

2

0

2

4

TRE 207

Yeni Türk Edebiyat 1

2

0

2

5

TRE 208

Yeni Türk Edebiyatı II

2

0

2

4

TRE 209

Seçmeli I

3

0

3

2

TRE 210

Genel Dilbilimi

3

0

3

3

TRE 211

Bilimsel Araştırma Yöntemleri

2

0

2

3

TRE 212

Bilgisayar II

2

2

3

3

TRE 213

Bilgisayar I

2

2

3

3

TRE 214

Etkili İletişim

3

0

3

3

TRE 215

Öğretim İlke ve Yöntemleri

3

0

3

3

TRE 216

Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı

2

2

3

5

TOPLAM

18

2

19

30

TOPLAM

19

4

21

30

V. YARIYIL VI. YARIYIL

 

 

DERSİN ADI

T

U

K

AKTS

 

DERSİN ADI

T

U

K

AKTS

TRE 301

Anlama Teknikleri I: Okuma Eğitimi

2

2

3

5

TRE 302

Anlatma Teknikleri I: Konuşma Eğitimi

2

2

3

5

TRE 303

Anlama Teknikleri II: Dinleme

2

2

3

5

TRE 304

Anlatma Teknikleri II: Yazma Eğitimi

2

2

3

5

TRE 305

Çocuk Edebiyatı

2

0

2

5

TRE 306

Yabancılara Türkçe Öğretimi*

2

0

2

5

TRE 307

Dünya Edebiyatı

3

0

3

5

TRE 308

Özel Öğretim Yöntemleri II

2

2

3

5

TRE 309

Topluma Hizmet Uygulamaları

1

2

2

2

TRE 310

Türk Eğitim Tarihi*

2

0

2

3

TRE 311

Özel Öğretim Yöntemleri I

2

2

3

5

TRE 312

Uygarlık Tarihi*

2

0

2

3

TRE 313

Sınıf Yönetimi

2

0

2

3

TRE 314

Ölçme ve Değerlendirme

3

0

3

4

TOPLAM

14

8

18

30

TOPLAM

15

6

18

30

VII. YARIYIL VIII. YARIYIL

 

 

DERSİN ADI

T

U

K

AKTS

 

DERSİN ADI

T

U

K

AKTS

TRE 401

Tiyatro ve Drama Uygulamaları*

2

2

3

6

TRE 402

Seçmeli II

3

0

3

5

TRE 403

Türkçe Ders Kitabı İncelemeleri

2

0

2

6

TRE 404

Seçmeli III

2

0

2

5

TRE 405

Seçmeli I

2

0

2

4

TRE 406

Dil ve Kültür*

2

0

2

4

TRE 407

Okul Deneyimi

1

4

3

6

TRE 408

Seçmeli II

2

0

2

5

TRE 409

Rehberlik

3

0

3

4

TRE 410

Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi

2

0

2

3

TRE 411

Özel Eğitim*

2

0

2

4

TRE 412

Öğretmenlik Uygulaması

2

6

5

8

TOPLAM

12

6

15

30

TOPLAM

13

6

16

30














 

GENEL TOPLAM

Teorik

Uygulama

Kredi

Saat

AKTS

 

 

128

34

145

162

240

A: Alan ve alan eğitimi dersleri, MB: Öğretmenlik meslek bilgisi dersleri, GK: Genel kültür dersleri